8 Kasım 2014 Cumartesi

Yorum:Muhteşem Yaratıklar




Kitap: Muhteşem Yaratıklar (Caster Chronicles #1)
Yazar: Kami Garcia&Margaret Stohl
Yayın Evi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 488


''Ortada bir lanet vardı.
Bir kız vardı.
Ve sonunda da bir mezar vardı.
Bense bunun farkında bile değildim.''

Gatlin'de sürprizlere yer yoktu. Hiçliğin ortasında bir yerlerde duruyorduk.En azından ben öyle olduğunu düşünüyordum, daha fazla yanılamazdım. 


Lena Duchannes, bir Güney kasabası olan Gatlin'de yaşamakta olan kimseye benzemiyordu. Bir yandan güçlerini gizlemeye çalışıyor, bir yandan da ailesini nesillerden beri eline geçirmiş olan bir lanetle savaşıyordu. Devasa çalılılar, bataklıklar ve Güney'in unutulmuş mezarlıkları gerçeği sonsuza kadar saklamayı başaramayacaktı.Ethan Wate Gatlin'den kurtulacağı günü iple çekiyordu. Rüyalarında gördüğü o hiç tanımadığı kıza âşık oldu. Lena kasabanın en eski ve en ürkütücü evine taşınınca, Ethan tarif edilemez bir şekilde ona doğru çekildiğini hissetti. Aralarındaki bağı anlamaya kararlıydı. Hiçbir sürprizin yaşanmadığı Gatlin'de bir sır bile her şeyi değiştirebilirdi.

Yorumum;

Kitap uzun zamandır okunacak kitaplarım arasındaydı fakat bir türlü okuma fırsatı bulamadım.Kitabı dün bitirdim ve bu benim 100. kitabım ! Aslında 8. sınıfa kadar elime kitap değmediği için bu sayı bana biraz az geliyor.Yılda 100 kitap okuyanlar var sonuçta!
Neyse konumuza dönelim, kitap erkek karakterin ağzından anlatılıyordu ve bu benim çok hoşuma gitti.Hep kadın anlatıcılardan sıkılıyorum arada.Kitabı genel olarak beğendim. Kurgusu çok iyiydi.Okuyun!
Karakterlere gelince, Ethan karakterini sevdim beni rahatsız etmedi sadece biraz sönük bir tipti sanki.Lena’nın ‘uzak dur benden’ triplerine uyuz oldum -_- Birçok kişinin aksine Ridley karakterini sevdim. Yani Emily’i bile sevdim ! Sebebi filminde Zoey Deutch’un canlandırması.Çaktırmayın.





Gelelim kitabın filmine,Karakterler pek uymamış özellikle Ethan yakışıklı bile değil! Kitapta hiç sıkılmadım ama filmde gerçekten sıkıldım.Yani neredeyse 500 sayfalık bir kitabı neden iki saate sığdırmaya çalışırlar ki? Çoğu sahne eksikti.Sadece kitaptaki gotik havayı biraz tutturmuşlardı.

Sürükleyici fantastik severlerin kaçırmaması gereken türden bir kitap.

Ben genel olarak beğendim ama mükemmel de bulmadım.Siz kitabı okuduysanız veya okumayı düşünüyorsanız düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın.

Bir daha ki yorumda görüşmek üzere...



Alıntılar;


“Gatlin’de iki tür insan yaşıyor, bir tür gidecek kadar aptal diğeri ise gidemeyecek kadar bağlı.”

“Seni hayatım boyunca şu an sevdiğimden daha fazla sevemem ve seni hayatım boyunca şu an sevdiğimden daha az sevmeyeceğim.”

“İnsan olmak kötü hissetmektir. Kızgın olmaktır. Korkmaktır. Ve bunu değiştirmek için elinden bir şey gelmemesidir. O şekilde hissetmeyinceye kadar çıkış yolunu görünceye kadar.
 Ve sana bağırdım çünkü sana değer veriyorum.”

“Karanlıkta kaybolsan bile,kalbim seni bulacak.”

“Çünkü faniler sadece tüketmeyi ve yok etmeyi bilir. Fikirler ürettiler; Tanrı gibi, aşk gibi, dürüstlük gibi… Ve bu fikirleri onlara karşı çıkanları yok. ”


“Aşk, aklının sana oynadığı bir oyundur, gerçekte var olan bir şey değil… Doğada öyle bir şey yoktur.Aşk, ölümlülerce dişilerine güç yerine başka bir şeyle oyalansınlar diye verilmek üzere yaratılmış bir büyü.”

















2 yorum:

  1. Bugün videoyu yayınladım Youtube hesabımdan bakabilirsin bu arada çok teşekkür ederim :)) Bence de kitabını okumalısın filminden çok daha güzel.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil