6 Şubat 2015 Cuma

Yorum: Zac Ve Mia


Kitap: Zac ve Mia
Yazar: A.J Betts
Yayınevi: Pena Yayınları
Sayfa Sayısı: 338

Hastanede olan Zac'in en son tahammül edebileceği şey odasının yanına ona göre garip bir müzik zevki olan öfkeli ve inatçı birinin yani Mia'nın gelmesidir. Gerçek hayatta Zac asla onunla arkadaş olmazdı. Ancak hastanelerin kendi kuralları vardır ve burası başka bir dünyadır. Burada iletişim için duvara bir tıkla başlayan ve hemşireler üzerinden notlarla devam eden dostluk, ikisini de hiç beklemedikleri bir geleceğe götürür.


Zac ve Mia mükemmel değildi. Ufak tefek hatalar vardı ama bunların benim için pek önemi yok. Okumayı çoook istediğim bir kitaptı. Ve beklentimi karşıladığını söyleyebilirim. Kitabın yorumlarına
baktıktan sonra çoğu blogger için orta derece bir kitap olduğunu fark ettim.Belki de benim bu kitabı
bu kadar beğenmemin sebebi bu tür kitapları sevmem ve okumayı özlemem olabilir. Siz okurken
Aynı Yıldızın Altında ile karşılaştırmayın bence. Kurgu da benzerlikler var ama karşılaştırırsanız Zac ve Mia için tamamen hayal kırıklığına uğrarsınız.
Kitabı özet geçmem gerekirse Zac ve Mia kanser hastası iki genç. Mia'nın durumu Zac'e göre çok daha iyi. O şanslı olan. Zac ve Mia'nın hastanede ki odaları bitişik.  Zac yan tarafta ki odaya yeni bir hastanın geldiğini duyunca duvara 'tak tak' diye vurarak iletişim kurmaya çalışıyor. Sonra hemşireler aracılığıyla mektuplaşmaya başlıyorlar. Sonra Facebook'dan arkadaş olup konuşmaya başlıyorlar. Ama kitap tümüyle hastane de geçmiyor. Zac ve Mia hastaneden çıkıyor fakat yolları yeniden kesişiyor. Asıl hikaye orada başlıyor zaten. Gerisi sizin için spoiler olabilir diye konuya çok fazla girmiyorum. Çok duygusal bir kitap değil. Ana karakterlerden hiçbiri ölmüyor. Hatta daha çok arkadaşlık üzerine kurulu bir kitap. John Green kitaplarından Aynı Yıldızın Altında'ya değil de Alaska'nın peşinde veya Kağıttan Kentler'e daha fazla benzettim. Çünkü Mia Margo ve Alaska'ya çok benzeyen bir karakterdi. Ve bu benim çok hoşuma gitti çünkü öyle karakterleri görmeyi gerçekten
özlemişim. Gerçekten sağlam karakterler. Mia okulun en popüler kızı herkes tarafından seviliyor. Tek özelliğinin güzelliği olduğunu düşünüyor. Ama okurken öyle olmadığını anlayabiliyorsunuz. Mia kendi henüz tanımıyor. Ama Zac Mia'dan oldukça farklı bir karakter. Gerçekten zeki ve orta derece popüler tiplerden. Zac kesinlikle silik bir karakter değildi. İki karakteri de ayrı ayrı sevdim. John Green okumayı seviyorsanız bunu da kesinlikle seversiniz. Belki uzun süre etkisinde kalacağınız türden bir kitap değil fakat ben Pena Yayınları'nın en iyi kitabı olduğunu düşünüyorum. Okuyanlar varsa aranızda benimle görüşlerinizi paylaşmanızı çok isterim. Ya da okumaya karar verenler. Kısacası her şey hakkında görüş bildirebilirsiniz :D


Unutmadan şunu da paylaşayım kitabın yurtdışı kapakları da mükemmel. Özellikle de sonuncusu keşke Pena Yayınları onu kullansaymış. Aşık oldum...















1 yorum:

  1. Bunu bayağıdır merak ediyorum *-* Ve yurtdışı kapakları hep daha güzel,kıskanalım diye özel yapılmışlar gibi :3

    YanıtlaSil